8 gode grunde til at bruge BCAA

De tre essentielle aminosyrer -Lleucine, Valine og Isoleucine, kaldes tilsammen BCAA. BCAA er en forkortelse af Branched-Chain Amino Acids. Her under vil du kunne læse 8 gode grunde til at supplere din kost med Bcaa.

Grund 1

BCAA hæver proteinsyntesen. Sammen med protein og kulhydrat vil det dermed have en anabolsk effekt.

“Another interesting tidbit is that leucine by itself increases muscle protein synthesis. By combing leucine with protein and carbohydrate, you get quite the anabolic effect.”

Grund 2

BCAAs under træning hæver både væksthormon udskillelsen og insulin frigivelsen og hjælper dermed kroppen til at forblive anabolsk frem for katabolsk.

“These findings suggest that short-term amino acid supplementation, which is high in BCAA, may produce a net anabolic
hormonal profile while attenuating training-induced increases in muscle tissue damage.

Grund 3

BCAA bruges, modsat andre aminosyrer, som energi i muskelcellerne.

“The moral of the story is, when you consume this terrific trio of amino acids, exercise will feel easier and you will gain or maintain lean body mass. So when reaching for a pre-workout cocktail, make sure it includes this Ménage à trois of amino acids.”

Grund 4

Ved at supplementere med BCAAs før træning vil du ikke blot undgå et fald i testosteron, men også opleve en stigning efter træning.

“Serum testosterone levels were significantly higher (p , 0.001), and cortisol and creatine kinase levels were significantly lower (p , 0.001, and p = 0.004, respectively) in the BCAA group during and following resistance training”

Grund 5

BCAA administration har en antikatabolsk effekt ved at favorisere en bedre testosteron/kortisol ratio.

Grund 6

BCAA hjælper med at sænke kropsfedt.

Grund 7

3 forskellige studier har vist at BCAA også fremmer det mentale fokus under træning.

Grund 8

BCAA medvirker til mindre muskeltab.

“Whole body protein breakdown rates were lower, and whole body protein synthesis rates were higher….”

“Another study discovered that 2 grams of the BCAA with some arginine actually lessened the amount of muscle breakdown during endurance exercise.”

/CJ

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: