En stor løgn?

De fleste læsere ved nok allerede nu, at jeg ikke er den store fan af regeringens kostanbefalinger. Der kunne skrives side efter side om hvorfor, (og det bliver der helt sikkert også gjort på et tidspunkt) men denne lille video forklarer meget godt hvordan vi er blevet snydt og bedraget.

Hvis nogen skulle have glemt dem, smider jeg lige de 8 kostråd op og markerer med fed skrift det jeg ikke bryder mig om.

  • Spis frugt og grønt – 6 om dagen*
  • Spis fisk og fiskepålæg** – flere gange om ugen
  • Spis kartofler, ris eller pasta og fuldkornsbrød – hver dag
  • Spar på sukker – især fra sodavand, slik og kager
  • Spar på fedtet – især fra mejeriprodukter og kød
  • Spis varieret – og bevar normalvægten
  • Sluk tørsten i vand
  • Vær fysisk aktiv – mindst 30 minutter om dagen
    *I mine øjne er 1-2 stykker frugt og resten grøntsager optimalt. 6 stykker frugt holder ikke for inaktive personer.
    **primært pga. tilsætningsstoffer

 

/RT

Skriv et svar

