Interview af Mikkel Nielsen

Hvem er du og hvad har du af erfaring inden for træningsverdenen?
Jeg hedder Mikkel, jeg er 25år. Jeg begyndte at vægttræne da jeg var 15år, sammen med en kammerat. Det var tidligt at begynde, men det var i samråd med hans forældre som trænede os hver gang, vi trænede én gang om ugen det første år, 2 gange om ugen det 2. år, 3 gange om ugen det 3. år og efterfølgende har det været 4 gange om ugen. Efter 3år med vægttræning på et alm. motionistplan, forsøgte jeg mig med styrkeløft konkurrence, kun bænkpres, det blev til DM guld i 2004 og 2005. Jeg fik lagt programmer begge år af en atlet som selv var/er rigtig dygtig indenfor styrkeløft. Det var spændende at træne så målrettet, men blev kedeligt i længden, de efterfølgende 4,5 år gik med vægttræning på alm. motionistplan. Det sidste halve år har jeg så arbejdet hen imod at skulle på scenen til DM i bodybuilding, det skete i samråd med Casper Jespersen, hvilket blev til en helt fantastisk rejse.

Hvordan har dit forløb være med Personlig Træner Casper Jespersen?
Mit forløb med Casper Jesper har været en helt fantastisk rejse. Mit syn på træning er blevet et helt andet, forstået på den måde at før jeg mødte Casper var jeg fuldt ud tilfreds med det jeg så i spejlet når jeg tog trøjen af, uden overhovedet at tænke tanken om hvordan benene eller ryggen så ud. Men nu vil jeg have det hele ser symmetrisk og harmonisk ud, så folk bl.a. ikke kun fremhæver én eller 2 muskelgrupper der ser godt ud når de ser mig. Mine mangler for at kroppen ville se mere harmonisk og symmetrisk ud, var det første Casper gjorde mig opmærksom på, ved at gå kroppen grundigt efter i sømmene. Måden jeg begyndte at træne på med Casper og alle de måder man kan træne på, chokerede mig lidt og jeg var skeptisk til at begynde med, hvilket jeg også gjorde udtryk for. Men efter blot 6-8 uger kunne jeg se det jeg selv vil kalde dramatiske resultater (på den gode måde), fantastisk følelse, især fordi jeg inden forløbet med Casper ikke mente jeg kunne se bedre ud🙂 de programmer jeg har fået, både træningsprgrammer men også diæten, dem har jeg fået forklaret, så jeg ikke bare har fået stukket noget i hånden uden at ane hvad der ligger til grund for at jeg skulle spise som jeg gjorde eller træne på den måde han nu havde planlagt. Så jeg har fået en masse god viden omkring kost og træning i vores forløb. Hvis der har været spørgsmål eller jeg har haft brug for hjælp, så har jeg kunne kontakte ham døgnet rundt og han svarede så snart han havde set beskeden. Netop dét at jeg har kunne kontakte ham døgnet rundt, var med til at give mig mere kampgejst da han virkelig viste at han ville det her forløb med mig 100%.

Hvordan synes du DM weekenden forløb?
Det var første gang jeg var med til DM, men stemningen og atmosfæren synes jeg var en oplevelse i sig selv. At møde og snakke med mennesker som havde en lige så stor passion for træning som en selv og nogle som har en større passion, var helt fantastisk. For hjemme i det center jeg træner i dagligt, er der ingen der træner på samme niveau som mig selv, så det var helt kanon. Man skulle tro jeg ville være nervøs for hvordan det ville gå med konkurrencen, men jeg følte mig hjemme hvis man kan sige sådan, for igen så var stemningen og atmosfæren med til at det skulle tages som en kæmpe oplevelse og jeg gik med brystet skudt godt frem da jeg var super stolt af det resultat jeg havde opnået.

Hvad er din fremtidsdrømme og planer inden for træningsverdenen?
Jeg genoptog træningen 4 dage efter konkurrencen. Jeg har ikke decideret nogle fremtidsdrømme. Men jeg har fået nogle mål og det er at gøre kroppen mere harmonisk og symmetrisk. Så de svage punkter jeg havde før forløbet med Casper, de er selvfølgelig blevet væsentligt forbedret, men jeg vil fortsætte det hårde arbejde med de punkter der er lidt bagefter.

Ville du anbefale en atlet et samarbejde med Casper?
Der er mange der har spurgt om jeg selv har lavet mine diæter og træningsprogrammer op til konkurrencen. Hver gang har jeg fortalt om mit forløb med Casper Jespersen og hvilke kvaliteter han har. Mange har virket interesseret, men om de har haft rygrad til et samarbejde med en personlig træner, det ved jeg så ikke:) men jeg har stolt fortalt om Personlig træner Casper Jespersen.

Skriv et svar

