Interview af fitness atlet Christian Knudsen

Hvem er du og hvad har du af erfaring inden for træningsverdenen?

Christian Knudsen. Jeg Startede ud med fodbold da jeg var en bette knægt, herefter skiftede det til springgymnatisk. Jeg skød meget i vejret og havde lidt problemer med vokseværk, så fik ikke trænet eller dyrket særlig meget motion i teenage årene. Da jeg så begyndte at uddannet mig i ca. 2004 fandt jeg ud af at den skole jeg gik på, have et motions rum. Det startede ud i det små med at træningsmakkeren og jeg kiggede på nettet og på de andre i centeret mht. øvelser, det var ikke noget videre struktureret over det. Uddannelsen sluttede og et af de store centre kom til Århus. Så jeg røg derop med en ny træningsmakker. Fik i denne periode en kæreste der havde stillet op til div. konkurenser. skæbnen ville dog at det ikke lige gik mellem os, men var med til et af hendes stævner, og så var jeg hooked, det skulle jeg sevsme også prøve, ( altså ikke bodyfitness… men atletik fitness😛 ) omend så bare for at hilse på hende igen :)  Så jeg fandt at godt trænings program som jeg virkelig troede på og så fik den ellers bare alt hvad den kunne trække hvergang jeg var i centeret. Og rendte så heldidvis ind i Casper en 5 mdr. inden konkurence dagen. Jeg nåede derfor mit mål og kom på scenen i 2010 og fik en 5. plads i et super flot atlet felt. Året efter, altså i år 2011, endte jeg da også med at stå på scenen og fik overrakt en bronze medalje for alt mit “slid”.

Hvordan har dit forløb være med Personlig Træner Casper Jespersen?

Jeg har brugt Casper til at spare med. Øvelser, kost, cardio tanker osv. Casper har selv stillet op, så han ved hvad han snakker om, og jeg stoler fuldt ud på ham. Det er en ret god ting at have en person at kunne ligge disse ting over på når man er på diæt og ikke selv tænker helt klart altid. Jeg er glad for at kunne drage nytte af Casper’s viden, det gør at jeg kan koncentrere mig om det vigtige, nemlig træningen og ikke skal tage stillig til om jeg nu taber mig nok, hvad jeg skal spise, hvor meget cardio skal jeg dyrke osv.

Hvordan synes du DM weekenden forløb?

Det var en super weekend, det er jo kulminationen på 1 års sved, tårer, tanker og ofringer. Så Det var fedt endelig at være ved målet. Casper har et godt overblik over sine atleter og er hurtig til at svare på de eventuelle spørgsmål man måtte have. Jeg lå sammen med Caspers anden atlet, så det var ren hygge og afslapning når man ikke var på scenen og præstere.

Hvad er din fremtidsdrømme og planer inden for træningsverdenen?

Uhhh, nu skal oplevelsen lige bundfælle, så eksakte planer kan jeg ikke sige noget om lige nu. Med da jeg er fascineret af hvad med kan træne sin krop og til og hvilke udfordringer både fysiske og psykiske man kan klare, så er jeg da sikker på at jeg nok skal kommer til at konkurrere igen. Så lidt drømme har man da altid.

Ville du anbefale en atlet et samarbejde med Casper?

Det vil jeg hvertfald. Casper er super kompetent og gør virkelig noget ud af at yde det bedste for sine atleter. Han er ikke bleg for at lære nye ting og hænger derfor ikke fast i gamle skrøner og myter, men er med på beatet om alt det nye der rører sig, med en god portion kildekritik oven i. Så ja, jeg vil klart anbefale Casper, og gør det også når folk spørger mig til råds, som personlig træner for at kunne nå sit mål, hvor uoverskueligt det end måtte virke. The Most Powerful Thing In The World Is The Human Mind – You can do anything you set your mind to.

2 Responses to Interview af fitness atlet Christian Knudsen

  1. Christian siger:

    Who’s the hottie!?!?!?! :0D

Skriv et svar

