Interview med Eva Torgersen

Dagens interview er med den professionelle sundhedsnørd og mesterkok Eva Torgersen.

Fortæl lidt om dig selv, hvad du laver og hvorfor

Jeg er 28, født og opvokset på Bornholm. Jeg er professionel sundhedsnørd, det er min største passion at beskæftige mig med sund livsstil, kost og træning. Jeg elsker at eksperimentere med mad og lave nye sunde retter, og inspirere andre via min blog og facebook. Jeg hjælper primært kvinder med at få en sundere livsstil og blive glade for sig selv – og det giver mig så meget at føle, jeg gør en forskel i deres liv. Derudover arbejder jeg som kok i en café.

Hvad gør at folk vælger at komme til dig når de gerne vil være sundere?

Kvinderne der vælger mig som deres vejleder i deres livsstilsændring, gør det nok fordi jeg fokuserer på sundhed, velvære og en varig livsstilsændring fremfor slankekure, kalorietælling og fedtforskrækkelse.

Hvad gør du, for at holde dig opdateret i sundhedsverdenen?

Jeg læser sundhedsblogs, primært charlespoliquin.com, bøger som fx Good Calories, Bad Calories og bruger de sociale medier til at følge med i, hvad alle mine kloge kolleger deler af artikler og links.

Hvad er dine top 5 tips til at blive Sundere?

1. Bevæg dig hver dag og lav styrke- og intervalbaseret træning
2. Undgå sukker og allergener som gluten og mælk
3. Sluk tørsten i vand
4. Spis varieret og velafbalanceret (protein, grønt og fedt i hvert måltid)
5. Gå i seng senest kl 23, få ca. 8 timers god, uforstyrret søvn i rolige, mørke omgivelser med alt elektronik slukket

For flere sundhedstips og sundere løsninger på for eksempel desserter som nedenstående pære-lakrids kage, husk da at følg med på http://evatorgersen.dk/ og på facebook .

Skriv et svar

